Handelsvilkår hos ND-GROUP ApS
Generell informasjon
ND-GROUP ApS
Brandnavn: DUFFBEAUTY
Vesterbrogade 67, 3.th
1620 København
CVR nr.: 40662022
Email: hello@duffbeauty.no
Telefon: +45 22503019
Priser
Hos ND-GROUP ApS er alle prisene oppgitt i norske kroner og inkluderer moms og avgifter. Vi forbeholder oss retten til å endre prisene uten forhåndssamtykke. Vi tar forbehold om at varer kan bli utsolgt.
Betaling
ND-GROUP ApS aksepterer betaling med VISA, Mastercard, og VIPPS. Betalingen vil først trekkes fra kontoen din når varen er sendt. Alle beløp er oppgitt i NOK, norske kroner, og inkluderer moms. Vi tar forbehold om prisfeil samt varer som er utsolgt/utgått.
Levering
Vi tilbyr levering med Instabox og Helthjem. Leveringstiden er mellom 1-5 hverdager etter bestillingen, og kommer an på hvilket leveringsalternativ du velger og hvor i landet pakken skal sendes. Merk at leveringstiden gjelder fra når varen blir sendt fra lageret.
Fraktpriser fra 69 kr. Varene vil bli levert til leveringsadressen oppgitt ved bestilling.
Leveringsalternativer
Instabox express (pakkeboks) - 69 kr
Helthjem - standard (hjemlevering) - 89 kr
Helthjem - hent i butikk - 69 kr
MERK: Hvis det ikke er plass på utleveringsstedet, vil pakken bli flyttet til nærmeste utleveringssted, og du vil bli informert om dette. Ved problemer, vennligst kontakt kundeservice.
I perioder med ekstra høy belastning, slik som rundt jul eller Black Friday, kan du forvente litt lengre leveringstid enn normalt. Hvis DUFFBEAUTY forventer at ordren ikke kan leveres innen den avtalte tiden, vil du få beskjed om dette via e-postadressen du oppga ved bestilling. Her vil vi informere om årsaken til forsinkelsen og et nytt leveringstidspunkt. Skulle dette skje, har du selvfølgelig rett til å angre kjøpet uten ekstra kostnader.
For visse varer gjelder spesielle leveringsbetingelser. Betingelsene vil bli spesifisert før kjøp av disse varene.
Reklamasjonsrett
Det gis 2 års reklamasjonsrett i henhold til kjøpsloven. Vår reklamasjonsrett gjelder for feil i materiale og/eller produksjon. Du kan få varen byttet, pengene tilbake eller avslag i prisen, avhengig av den konkrete situasjonen. Reklamasjonen gjelder ikke feil eller skader forårsaket av feil håndtering av produktet/tjenesten. Du må reklamere innen "rimelig tid" etter at du har oppdaget mangelen/feilen. ND-GROUP ApS vil dekke returkostnadene i rimelig grad.
Ved retur, reklamasjoner og bruk av angreretten sendes til vårt lager:
360 Logistics AS
Holtbråtveien 143
1449 Drøbak
Norge
Det mottas ingen forsendelser pr. oppkrav.
Refusjon
Hvis det dreier seg om refusjon, ber vi deg om å inkludere bankinformasjon i form av kontonummer og registreringsnummer, slik at det avtalte beløpet kan overføres. Disse opplysningene kan oppgis per e-post eller annen elektronisk form uten risiko, da de ikke er sensitive opplysninger og kun vil bli brukt til vår oppfyllelse av refusjonen.
Angrerett
Vi tilbyr 14 dagers full returrett på varer kjøpt i nettbutikken vår.
Perioden regnes fra den dagen;
- Du mottar bestillingen.
- Får den siste varen i fysisk besittelse, ved avtale om levering av flere ulike varer som er bestilt i én ordre, men som leveres enkeltvis eller i flere omganger.
- Mottar siste parti, eller siste del i fysisk besittelse, ved avtale om levering av varer som består av flere partier/deler.
- Den første varen i fysisk besittelse ved regelmessig levering av varer over en viss tidsperiode.
Returkostnadene er ditt ansvar.
Angrer du på kjøpet ditt skal du gi beskjed senest 14 dager etter kjøpet og du må returnere bestillingen innen 14 dager etter du har brukt din angrerett. Beskjeden skal gis via e-post på hello@duffbeauty.no. I beskjeden må du tydelig opplyse om at du ønsker å benytte deg av angreretten.
Bestillinger returneres direkte til følgende adresse
360 Logistics AS
Holtbråtveien 143
1449 Drøbak
Norge
Vær oppmerksom på at pakken må sendes direkte til adressen, og at du selv er ansvarlig for alle kostnader knyttet til returen.
Ved retur er du ansvarlig for at varen er forsvarlig pakket inn. Du bærer selv risikoen for pakken/varene inntil vi mottar den. Husk alltid å beholde postkvitteringen samt sporingsnummeret.
Du kan ikke angre ved bare å nekte å motta varen, uten samtidig å gi tydelig melding om dette.
Varer som er unntatt fra angrefristen
Følgende varetyper er ikke omfattet av angrefristen:
- Varer som er laget etter forbrukerens spesifikasjoner eller har fått et tydelig personlig preg.
- Forseglede varer som av hensyn til helsebeskyttelse eller hygiene ikke egner seg for retur, og hvor forseglingen er brutt etter levering.
- Varer som på grunn av sin art blir uatskillelig blandet sammen med andre ved levering.
Varer hvor forseglingen er brutt.
Returnering
Du må returnere din ordre uten unødvendig forsinkelse og senest 14 dager etter at du har benyttet deg av din angrerett. Du må dekke direkte kostnader ved retur. Ved retur er du ansvarlig for at varen er pakket forsvarlig. Vennligst legg ved en kopi av ordrebekreftelsen. Ekspederingen går raskere hvis du også fyller ut og legger ved vår angrefristskjema. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for levering til vi mottar den i retur.
Vi mottar ikke pakker sendt pr. oppkrav.
Varens tilstand ved retur
Du er kun ansvarlig for eventuell forringelse av varens verdi som skyldes annen håndtering enn det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og hvordan den fungerer. Med andre ord kan du prøve varen på samme måte som om du prøvde den i en fysisk butikk.
Hvis varen er prøvd ut over det som er beskrevet ovenfor, betraktes den som brukt. Dette betyr at ved angrefristen for kjøpet vil du kun få delvis eller ingen refusjon av kjøpesummen, avhengig av varens kommersielle verdi på tidspunktet for mottakelsen av returen. For å motta full refusjon av kjøpesummen må du derfor teste varen uten faktisk å ta den i bruk.
Tilbakebetaling
Dersom du angrer ditt kjøp, vil du naturligvis få tilbakebetalt beløpet du har betalt til oss. Ved eventuell verdiforringelse, som du er ansvarlig for, vil dette bli trukket fra kjøpesummen. Ved bruk av angreretten, vil alle betalinger mottatt fra deg bli refundert, inkludert leveringskostnader (unntatt ekstra kostnader som følge av ditt valg av annen leveringsmetode enn den billigste formen for standardlevering vi tilbyr), uten unødig forsinkelse og senest 14 dager fra datoen hvor vi mottok melding om din beslutning om å benytte deg av angreretten. Tilbakebetalingen vil bli gjennomført med samme betalingsmiddel som ble benyttet ved den opprinnelige transaksjonen, med mindre du uttrykkelig har samtykket til noe annet. Vi kan holde tilbake tilbakebetalingen til vi har mottatt varen i retur, med mindre du før dette har fremlagt dokumentasjon på at varen er returnert.
Personvernerklæring
For at du skal kunne inngå avtale med oss og handle på vår hjemmeside, trenger vi følgende opplysninger om deg:
- Navn
- Adresse
- Telefonnummer
- Opplysninger om hva du har kjøpt
Vi behandler dine personopplysninger med det formål å kunne levere varen til deg og for å kunne behandle henvendelser vedrørende ditt kjøp. Behandlingen skjer i samsvar med reglene i vår personvernerklæring for ND-GROUP ApS. Her kan du lese mer om hvordan dine opplysninger behandles, når de slettes, og hvilke rettigheter du har som registrert.
Klagemuligheter – oversikt og links:
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på telefon 23 400 600 eller www.forbrukertilsynet.no.
Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.